Produkcja nowoczesnych urządzeń

Nowoczesne technologie przynoszą kolosalne przychody firmom, które jako pierwsze opatentują najlepsze rozwiązania i wprowadzą je z powodzeniem na rynek komercyjny. Mimo oczywistych korporacyjnych i biznesowych możliwości wykorzystania wielu osiągnięć technologii, najwięcej przychodów generuje odniesienie sukcesów na rynku sprzedaży detalicznej. Nikogo nie dziwi więc, że firmy produkujące najnowsze smartfony czy tablety starają się, aby to ich marki były wybierane w pierwszej kolejności. Bycie na piątym czy szóstym miejscu na liście najchętniej wybieranych dostawców smartfonów także pozwala na zanotowanie całkiem ciekawych finansowych zysków, ale niewątpliwie prawdziwa walka rozgrywa się na podium. A wśród wielu technologii i urządzeń multimedialnych czy technologicznych sprzedawanych dzisiaj na całym świecie, to właśnie smartfony stanowią ten sektor, który gwarantuje największe udziały. Dzieje się tak ze względu na prawdziwy boom, jaki można było zaobserwować na tego typu urządzenia.

Ostatnie lata to już astronomiczny wzrost zapotrzebowania na smartfony, różnej kategorii i wykonanych w różnej jakości, dzięki czemu oprócz prawdziwych potentatów wyznaczających trendy, swoje smartfony mogły zaprezentować także firmy adresujące swoje produkty do mniej zamożnej grupy klientów. Nawet marki, które nie były w ogóle obecne w pierwszych miesiącach i latach budowania zainteresowania tymi nowoczesnymi telefonami komórkowymi łączącymi w sobie rozliczne funkcje innych urządzeń mobilnych dostępnych w tamtym czasie w sklepach z elektroniką – od aparatów fotograficznych, przez nawigacje satelitarne, po modemy do odbierania pakietów z sieci operatorów komórkowych. W ten sposób powstało zupełnie nowe urządzenie, zastępujące tak chętnie wybierane do tej pory urządzenia.

Naturalnie jeśli komuś zależy na absolutnie profesjonalnych fotografiach czy nagraniach wideo, nawet najlepszy smartfon nie da mu tego stuprocentowego przekonania o niezawodności i jakości wykonanych zdjęć. Tak samo jak profesjonalna nawigacja samochodowa przewidziana dla kierowców ciężarówek ostatecznie będzie mniej zawodna, niż komercyjne i darmowe aplikacje nawigacyjne dostępny na smartfony. Jednak to właśnie możliwość zainstalowania wszystkich potrzebnych i zupełnie nieprzydatnych aplikacji na jednym urządzeniu i cieszenie się wszystkimi rozlicznymi funkcjami wynikającymi z bogatego wyposażenia telefonu – dają całemu temu segmentowi ogromny potencjał. W efekcie wielu klientów jeszcze przed upływem dwóch lat od wymiany telefonu na nowy, nawet jeśli poprzedni nadal spełnia wszystkie wymagania – decyduje się na podpisanie nowej umowy z operatorem i wymianę telefonu na nowszy model, tylko po to, aby odczuwać satysfakcję z posiadania nowszej, usprawnionej wersji tego najpopularniejszego gadżetu elektronicznego świata.

Różne strategie biznesowe

Oczywiście wszyscy konsumenci kojarzą najlepsze smartfony i ich producentów nie tylko z tym rynkiem. Praktycznie żadna z firm, które dzisiaj kasują miliardy rocznie na produkcji i sprzedaży telefonów typu smart, nie powstała z niczego i nie została założona w ostatniej dekadzie, aby walczyć wyłącznie o ten segment. Nawet HTC, kojarzone przede wszystkim przez dynamiczne nadrabianie zaległości do ścisłej konkurencji i stałego usprawniania swoich modeli, nie powstała tylko i wyłącznie na potrzeby ekspansji azjatyckiego kapitału na rynki technologiczne. Marka miała najpierw zajmować się tańszym podwykonawstwem podzespołów i innych układów dla największych marek tworzących własne telefony. Skoro więc fabryki azjatyckie były zdolne do tworzenia najważniejszych podzespołów bazowych do smartfonów, HTC szybko zmieniło swoją strategię i model biznesowy tak, by bardziej nastawiony był na tworzenie własnych modeli i dystrybucję produktów nowoczesnych technologii pod własnym szyldem. Pierwsze lata smartfonów HTC z pewnością nie utwierdziły renomy tej marki w świadomości większości konsumentów – pierwsze modele nie mogły równać się z dobrze wyrobionymi już produktami Apple, Samsunga czy Sony.

Odpowiednie inwestycje i nieustępliwość w poszukiwaniu stale lepszych rozwiązań – także w sferze estetycznej produktów – i niska cena finalna smartfonów HTC sprzedawanych w sklepach z elektroniką użytkową, dały tej marce szanse na przedostanie się do ścisłej czołówki Dzisiaj ten tajwański producent elektroniki jest samodzielną marką i dba przede wszystkim o własny wizerunek i interesy, a jest o co dbać, albowiem w większości rankingów i zestawień notowań firm technologicznych HTC zajmuje obecnie piąte miejsce, pozostawiając w tyle, co znamienne, chociażby takie historyczne marki telefoniczne jak Nokia. To najlepszy dowód na to, że nowe czasy wymagają zupełnie nowego podejścia biznesowego i dużej konkurencyjności, nastawienia na poprawianie produktu i inwestowanie w badania, eksperymenty, testy.

Wygląd smartfonów

Co ciekawe, w przypadku smartfonów bardzo ważnym aspektem, który umożliwił sukces całej koncepcji, było zwiększenie koncentracji producentów także na aspekcie wizualnym. Przez wiele lat przed sukcesem firmy Apple marki jak HP chociażby bardzo odważnie eksperymentowały ze smartfonami, ale ciągle poszukiwały w kierunku klawiatury QWERTY lub innych klawiszowych systemów umożliwiających nawigowanie po takich skomplikowanych systemach operacyjnych. Chociaż więc już starsze telefony dawały takie możliwości jak nawigowanie GPS, łączność internetowa czy organizer biznesowy i aplikacje firmowe, to ich nieporęczność i trudności przy obsłudze, uniemożliwiały sukces w takiej odsłonie. Dodatkowo, tamte modele były bardzo nieporęczne, duże i ciężkie, przez co nie wydawały się adekwatne do mobilnych zadań, z jakimi miały być utożsamiane.

Dopiero zrozumienie tych zależności i kompletna zmiana podejścia do systemu operacyjnego i odpowiedniego zarządzania telefonem, zaprezentowane przez Apple, a potem inne marki, umożliwiło sukces smartfonom. Przede wszystkim dotykowy wyświetlacz wyeliminował w ogóle potrzebę umieszczania w konstrukcji telefonu klawiatury, co przełożyło się na drastyczne ułatwienie operacji na systemie, zwiększyło intuicyjność obsługi, ale także walory wizualne poprzez znaczące zwiększenie przestrzeni wyświetlacza. To kilka pieczeni na jednym ogniu. Kolejnym krokiem było jednak uatrakcyjnienie wizualne smartfonów poprzez zastosowanie bardziej ekskluzywnego i nowoczesnego wzornictwa, drogich materiałów, ale także ciekawej i innowacyjnej linii wykończenia.

Coraz lżejsze i kształtniejsze telefony, wykonane z licznym dodatkami wizualnymi, graficznymi czy nawet jubilerskimi, w wielu jaskrawych kolorach lub ciekawych obudowach, stały się swoistym gadżetem realizującym jednocześnie zadania typowo funkcjonalne i praktyczne, jak i estetyczne, podkreślające charakter ich właściciela lub nawet status majątkowy i społeczny. Ta nowa rola telefonów – smartfonów w życiu przeciętnego człowieka nowego globalnego społeczeństwa mobilnego Internetu – przyczyniła się do wielkiego sukcesu finansowego firm, które jako pierwszy zaprezentowały światu swoje nowoczesne smartfony.

Leave a Comment

© 1782 GSM Pro. All rights reserved.