Za wyborem znanej marki producenta smartfonów przemawia przede wszystkim renoma, która stoi za określoną nazwą. Nie bez powodu na rynku nowoczesnych technologii takie firmy jak Apple, Samsung czy Sony, wyraźnie dystansują pozostałe podmioty rywalizacji o klienta. Nie dlatego, że stosują nieuczciwe metody sprzedażowe czy reklamowe, albo działają w zmowie rynkowej. To przede wszystkim zasługa ich najprężniej rozwijającej się linii produktów, albowiem dla współczesnego klienta szukającego idealnego telefonu albo tabletu dla siebie najważniejsze jest przekonanie, że bierze technologię w tym momencie najbardziej konkurencyjną oraz markę najbardziej pożądaną. To bardzo istotne w świecie smartfonów, gdzie w ciągu roku najwięksi dostawcy są w stanie dwukrotnie wprowadzić nową serię na rynek. Po dwóch latach posiadany smartfon, nawet jeśli jest całkowicie sprawny i dostatecznie nowoczesny, aby służyć dalej – mocno jednak odstaje od nowej technologicznej średniej.
Zarabiają na tym naturalnie operatorzy i dostawcy usług telefonicznych, którzy razem z abonamentami i pakietami danych transmisyjnych w swojej sieci sprzedają jednocześnie bardzo tanie smartfony nowej generacji. A ponieważ jest to jeden z najbardziej pożądanych obecnie towarów na rynku, chętnych nie brakuje i czołowi producenci smartfonów na świecie są w stanie znaleźć popyt na praktycznie wszystkie nowe modele. Handel nowymi telefonami jeszcze nigdy nie był równie opłacalny, ale firmy biorące udział w tym swoistym wyścigu zbrojeń muszą bardzo mocno uważać, aby nie przegapić nowych trendów, tak jak swojego czasu zrobiła Nokia, która po kilku latach opóźnienia za rewolucją smartfonową jest tylko cieniem korporacji, jaką zwykła być w przeszłości.